Vpisno obdobje 2024/2025 - redno napredovanje v višji letnik, ponovni vpis, podaljšanje statusa, izjemno napredovanje v višji letnik ter ostale vloge.
02.04.2024
1) Redno napredovanje v višji letnik oziroma vpis v dodatno leto (absolvent):
1.1 Napredovanje v višji letnik.
Študent se lahko vpiše v višji letnik, če je do izteka študijskega leta opravil vse obveznosti, določene s študijskim programom za vpis v višji letnik. Ko študent opravi pogoje za vpis v višji letnik, prejme s strani študentskega referata vabilo k vpisu.
1.2 Dodatno leto (absolvent).
Študent zaključnega letnika, ki izpolnjuje pogoje za vpis v dodatno leto (v leto absolventa), prejme s strani študentskega referata vabilo k vpisu.
2) Ostale vrste vpisa:
Obveščamo vas, da lahko razne vloge, vezane na vpisno obdobje 2024/2025, oddate v svojem VISu z obveznimi prilogami, ki jih tudi naložite v svoj VIS, najkasneje do 16. 9. 2024.
Ugotovitvene sklepe pričakujte v četrtek, 19. 9. 2024.
**
Možni primeri prošenj/ vlog študentov:
- [2.1] Prošnje za ponovni vpis v letnik (ob izpolnjenem pogoju za ponovni vpis),
- [2.2] Prošnje za izjemno napredovanje v višji letnik,
- [2.3] Prošnje za podaljšanje statusa študenta iz upravičenih razlogov,
- [2.3] Prošnje za podaljšanje statusa študenta iz upravičenih razlogov – dodatno leto, ponovno,
- [2.4] Prošnje za spremembo študijskega programa in/ali načina študija.
Prošnje najdete v svojem VISu (po 1. 7. 2024). Prošnjo najkasneje do 16. 9. 2024 v svojem VISu elektronsko izpolnete ter OBVEZNO prošnji v VISu priložite dokazilo o opravičljivem razlogu. Upoštevane bodo zgolj prošnje, ki bodo popolne, se pravi, da bodo prošnji v VISu priložena tudi ustrezna dokazila. V kolikor bo prošnja ustrezna, se bo v vašem VISu status prošnje iz "prošnja izpolnjena in še neoddana" spremenil v "oddana prošnja". Sledite statusu prošnje v vašem VISu!
2.1 Ponovni vpis.
Študent, ki ni opravil vseh obveznosti, določenih s študijskim programom za vpis v višji letnik, lahko v času študija enkrat ponavlja letnik, če je izpolnil pogoje za ponavljanje, predpisane s študijskim programom.
Pogoji za ponavljanje - 1. stopnja:
- vpis v 1. letnik – najmanj 20 ECTS iz 1. letnika ter
- vpis v 2. letnik – doseženih 60 ECTS iz 1. letnika ter opravljene vse vaje in doseženih najmanj 20 ECTS iz 2. letnika.
Pogoji za ponavljanje - 2. stopnja:
- vpis v 1. letnik – najmanj 30 ECTS iz 1. letnika.
2.2 Izjemno napredovanje v višji letnik.
Po določbi 125. člena Statuta Univerze v Ljubljani se študent lahko izjemoma vpiše v višji letnik, tudi če ni opravil vseh obveznosti, določenih s študijskim programom za vpis v višji letnik, kadar ima za to upravičene razloge, kot npr.:
- starševstvo,
- daljša bolezen,
- izjemne družinske in socialne okoliščine,
- priznan status študenta s posebnimi potrebami (študenti, ki izkazujejo dolgotrajne okvare, motnje, primanjkljaje ali bolezni),
- priznan status študenta s posebnim statusom (študenti, ki izkazujejo pomembne dosežke na področju športa, umetnosti in kulture, mednarodnih tekmovanjih, študenti starši do začetka obveznega šolanja otroka)**,
- aktivno sodelovanje na vrhunskih strokovnih, kulturnih in športnih prireditvah,
- aktivno sodelovanje v organih univerze.
Študent mora izkazati povezavo, da je ta razlog iz prejšnjega odstavka neposredno vplival na izpolnjevanje njegovih študijskih obveznosti, o čemer presoja KZŠZ.
**Posebni statusi so:
-
status študenta kategoriziranega športnika/trenerja kategoriziranih športnikov,
-
status študenta priznanega umetnika/kulturnika,
-
status študenta udeleženca (področnih) mednarodnih tekmovanj,
-
status študenta starša.
Pogoji za izjemno napredovanje - 1. stopnja:
- vpis v 2. letnik – najmanj 40 ECTS iz 1. letnika + dokazilo o opravičljivem razlogu,
- vpis v 3. letnik – najmanj 60 ECTS iz 1. letnika in najmanj 40 ECTS iz 2. letnika + dokazilo o opravičljivem razlogu.
Pogoji za izjemno napredovanje - 2. stopnja:
- vpis v 2. letnik – najmanj 40 ECTS iz 1. letnika + dokazilo o opravičljivem razlogu.
Potrdila, ki dokazujejo opravičljiv razlog za možnosti izjemnega napredovanja v višji letnik v študijskem letu 2024/2025:
- daljša bolezen (v vsebini potrdila osebnega zdravnika je na kratko zabeležena nezmožnost prosilca (študenta) za študij v študijskem letu 2023/2024- brez diagnoz; NE PRILAGAJTE IZVIDOV!),
- izjemne družinske in socialne okoliščine (v vsebini potrdila CSD ali primerljiva ustanova potrdi prosilčeve (študentove) izjemne družinske in socialne okoliščine),
- starševstvo (rojstni list živorojenega otroka v študijskem letu 2023/2024),
- priznan status študenta starša (rojstni list živorojenega otroka v študijskem letu 2023/2024),
- priznan status osebe s posebnimi potrebami (ustrezna potrdila inštitucij, ki spremljajo prosilčevo (študentovo) posebno potrebo v študijskem letu 2023/2024 ali za dobo celotnega študija),
- priznan poseben status (ustrezna potrdila inštitucij, ki spremljajo prosilčev (študentov) poseben status v študijskem letu 2023/2024),
- aktivno sodelovanje na vrhunskih strokovnih, kulturnih in športnih prireditvah (ustrezno potrdilo, izdano pod okriljem organizacije, ki je izvedla vrhunsko strokovno, kulturno in športno prireditev v študijskem letu 2023/2024),
- aktivno sodelovanje v organih univerze (ustrezno potrdilo, ki ga izda organ univerze v študijskem letu 2023/2024).
2.3 Podaljšanje statusa iz opravičljivih razlogov (podaljšanje dodatnega leta).
Po določbah 126. člena Statuta Univerze v Ljubljani se lahko status študenta, ki ni opravil obveznosti za vpis v višji letnik, podaljša za eno študijsko leto iz upravičenih razlogov.
Status študentu preneha v skladu z zakonom.
Status študenta tretje stopnje preneha eno leto po zaključku zadnjega semestra študijskega programa.
V primerih, ko zakon tako določa, se študentu iz upravičenih razlogov status študenta lahko tudi podaljša, vendar največ za eno leto.
Študentke matere, ki v času študija rodijo, imajo pravico do podaljšanja študentskega statusa za eno leto za vsakega živo rojenega otroka.
O podaljšanju statusa iz upravičenih razlogov, kot so npr.:
- starševstvo,
- daljša bolezen,
- izjemne družinske in socialne okoliščine,
- priznan status študenta s posebnimi potrebami (študenti, ki izkazujejo dolgotrajne okvare, motnje, primanjkljaje ali bolezni),
- priznan status študenta s posebnim statusom (študenti, ki izkazujejo pomembne dosežke na področju športa, umetnosti in kulture, mednarodnih tekmovanjih, študenti starši do začetka obveznega šolanja otroka)**,
- aktivno sodelovanje na vrhunskih strokovnih, kulturnih in športnih prireditvah,
- aktivno sodelovanje v organih univerze,
odloča Komisija za študijske zadeve UL FPP (za 1. in 2. stopnjo) ali Komisija za razvojno in raziskovalno delo UL FPP (za 3. stopnjo).
**Posebni statusi so:
-
status študenta kategoriziranega športnika/trenerja kategoriziranih športnikov,
-
status študenta priznanega umetnika/kulturnika,
-
status študenta udeleženca (področnih) mednarodnih tekmovanj,
-
status študenta starša.
Potrdila, ki dokazujejo opravičljiv razlog za možnosti podaljšanja statusa iz upravičenih razlogov v študijskem letu 2024/2025:
- daljša bolezen (v vsebini potrdila osebnega zdravnika je na kratko zabeležena nezmožnost prosilca (študenta) za študij v študijskem letu 2023/2024- brez diagnoz; NE PRILAGAJTE IZVIDOV!),
- izjemne družinske in socialne okoliščine (v vsebini potrdila CSD ali primerljiva ustanova potrdi prosilčeve (študentove) izjemne družinske in socialne okoliščine),
- starševstvo (rojstni list živorojenega otroka v študijskem letu 2023/2024),
- priznan status študenta starša (rojstni list živorojenega otroka v študijskem letu 2023/2024),
- priznan status osebe s posebnimi potrebami (ustrezna potrdila inštitucij, ki spremljajo prosilčevo (študentovo) posebno potrebo v študijskem letu 2023/2024 ali za dobo celotnega študija),
- priznan poseben status (ustrezna potrdila inštitucij, ki spremljajo prosilčev (študentov) poseben status v študijskem letu 2023/2024),
- aktivno sodelovanje na vrhunskih strokovnih, kulturnih in športnih prireditvah (ustrezno potrdilo, izdano pod okriljem organizacije, ki je izvedla vrhunsko strokovno, kulturno in športno prireditev v študijskem letu 2023/2024),
- aktivno sodelovanje v organih univerze (ustrezno potrdilo, ki ga izda organ univerze v študijskem letu 2023/2024).
2.4 Sprememba študijskega programa in/ali načina študija.
Sprememba študijskega programa.
Študent lahko v času študija, v času vpisnega obdobja, spremeni študijski program.
Sprememba načina študija.
Študent lahko v času študija, v času vpisnega obdobja, pod pogoji za napredovanje v višji letnik ali ponavljanje letnika, spremeni način študija (iz rednega na izredni oziroma iz izrednega na redni).
V času študija je možno napredovanje v višji letnik in spremeniti način študija iz izrednega v redni študij in obratno, če študent opravi vse pogoje in druge obveznosti za letnik, v katerega se vpisuje.
Opomba: na izrednem študiju se zaračuna šolnina za vsak letnik vpisa.