Fakulteta za pomorstvo in promet
open sidebar

Predstavitev plovil

img_1398Jadrnica Evolution je gotovo eden najbolj športnih izdelkov slovenskih navtičnih projektantov, ob tem pa toliko bolj zanimiva, saj je s svojo velikostjo še vedno cenovno dosopna.

 

Po projektu Andreja Justina in načrtih inženirja Marca Lostuzzija jadrnico izdelujejo v podjetju Eureka v italijanskem Vidmu (Udine). Za izdelavo uporabljajo najsodobnejše proizvodne metode in najnovejše kompozitne materiale, karbonska vlakna, aramat in sendvič s PVC peno, prevlečen s steklenimi vlakni in epoksidno smolo.

 

Že prvi pogled na jadrnico razkriva njeno tekmovalno naravnanost: visok jambor je rahlo nagnjen nazaj, vpetja jambora, napeljana prek treh križev, navpično odrezan premec, izredno široka in odprta krma, elegantni in nizki boki ter seveda sorazmerno dolga vodna linija. Ob vstopu na jadrnico prek premca ni opaziti nič nenavadnega, klasično postavljena in pritrjena prednja ograjica se nadaljuje, kakor pri vseh drugih jadrnicah po obeh bokih z normalnim razmakom med posameznimi stebrički, vse do zaključkov na krmi. Na premcu pogrešamo le okovje sidrnih vodil - tekmovalnosti v prid. Pred klasično vpetim jamborom, je nameščeno prednje okno, za njim pa so po vrhu kabine, skozi kvalitetno škripčevje in "štoperje", napeljane popolnoma dostopne dvižnice. Sam jambor in deblo ter vse okovje in škripčevje so razumljivo zelo kvalitetni izdelki. Prednji navijalki sta nameščeni na vrhu kabine, edini še preostali okni pa vzporedno z njima na boku kabine. Drugi par Harkenovih navijalk je nameščen klasično na obeh bokih, hitro za koncem kabine. Posebnost kokpita je gotovo to, da se ne sedi na klopeh, ampak kar na bokih, pa tudi to, da je vodilo uzde glavnega jadra čvrsto pritrjeno sredi kokpita. Uzdo lahko zategujemo in popuščamo na dva načina. Neposredno ali bolj natančno z dodatnim sistemom škripcev in vrvjo, kar je ob močnejšem vetru na regati, ko je z jadri več dela, vsekakor dobrodošlo.

 

Jadrnica se ne krmari s kolesom krmila, ampak športnosti primerno s krmarsko palico - rudom. Elegantna podoba plovila se zaključuje v široki, odprti in ravno odrezani krmi. Jadrnica ima vgrajen motor, kar nekoliko zmanjšuje njeno tekmovalnost. Na krmi sta na vsakem boku tudi okovji, ti zaključujeta zadnjo pripono jambora, ki se nekaj metrov nad jadrnico razdeli v dva dela in rabi tudi ukrivljanju jambora, saj se lahko vetru primerno popušča in zateguje.

 

Po prvotnem uvajanju smo ugotovili, da je jadrnica zelo hitra in da je jadranje z njo pravi užitek. Kljub temu da so jadra izredno velika, je mogoče ob njihovi pravilni nastavitvi in ukrivljanju jambora uživati tudi ob močnejšem vetru, seveda ob sedenju na pravem boku. Poseben užitek pa je dvig spinakerja, saj jadrnica potem doseže neverjetne hitrosti - z lahkoto preko deset vozlov.

 

Da je testna jadrnica namenjena izključno regatam, je razkrivala njena notranjost brez kabin in brez "pohiš¡tva" oziroma oblazinjenja. Dobro so vidna rebra in ojačitve jadrnice, vpetje jambora v dno in vijaki, ki čvrsto držijo več kot dva metra dolgo kobilico s kapljičastim "bulbom" na koncu.

 

Namen jadrnice Evolution naj bi bil, da z veliko površino jader, enostavnim upravljanjem ter prostornostjo palube ponudi nove možnosti jadranja. V lahnih jadranskih vetrovih omogoča dosegati odlične rezultate na regatah potovalnih jadrnic, dopustnikom pa tudi v močnejših vetrovih nudi varno in prijetno križarjenje.