Program študentskega tutorstva
Učni načrt
Tutor študent bo opravljal naslednje naloge:
- Se udeleži uvajalnih predavanj in delavnic po programu usposabljanja
- Redno izvaja tutorske ure, v katerih tutorantu primerno svetuje, kako razrešiti ali kam se obrniti po pomoč za razrešitev študijskih in drugih problemov, ki se tutorantu pojavijo tekom študija
- Se redno udeležuje sestankov s koordinatorjev tutorjev
- Komunicira s svojimi tutoranti tudi preko elektronske pošte
- Pomaga pri modeliranju tutorskega foruma na članici
- Piše zaznamke o tutorskih urah in pogostih vprašanjih, ki se študentom pojavljajo, na podlagi katerih sestavi polletno in zaključno poročilo o svojem delu
- Po potrebi sodeluje pri vpisu študentov novincev na članico UL in na informativnih dnevih za potencialne študente novince
- Se udeleži uvajalnih predavanj in delavnic za nove tutoje študente, pri čemer ima aktivno vlogo in predstavi svojo tutorsko izkušnjo
Koordinator tutorjev študentov bo opravljal naslednje naloge:
- V sodelovanju s Pomočnikom za tutorstvo/ Komisijo za tutorstvo organizira izobraževanje tutorjev študentov
- Prenese znanja in veščine, ki jih je pridobil na usposabljanju za koordinatorje na tutorje študente
- Organizira sestanke s svojo skupino tutorjev študentov, v katerih tutorjem študentom primerno svetuje, kako razrešiti ali kam se obrniti po pomoč za razrešitev študijskih in drugih problemov študentov
- Skrbi za izvajanje letnega delovnega načrta študentskega tutorstva na članici
- Vodi delo tutorjev študentov
- Pregleda poročila tutorjev študentov in evalvira njihovo dela
- Piše zaznamke o sestankih s tutorji študenti in pogostih vprašanjih, ki se tutorjem študentom pojavljajo, na podlagi katerih sestavi polletno in zaključno poročilo o svojem delu
- Oblikuje polletno in letno poročilo dela svoje skupine tutorjev študentov
- Po potrebi sodeluje pri vpisu študentov novincev na članico UL in na informativnih dnevih za potencialne študente novince
- Pomaga pri modeliranju tutorskega foruma na članici
- Poroča odgovornemu za študentsko tutorstvo na članici UL
Več...
Cilji in kompetence
Cilj: Pridobitev dodatnega znanja in kompetenc
Pridobljena znanje:
Delovanje visokošolskega sistema, poznavanje pravic in dolžnosti študentov, poznavanje delovanja študentske organizacije Univerze v Ljubljani, osnove komuniciranja, študijske strategije, stres, reševanje problemov.
Pridobljene kompetence:
- medosebno komuniciranje
- prepoznavanje problemov posameznikov
- spretnosti usmerjanja in svetovanja
- uporaba in prenos študijskih strategij
- upravljanje s časom
- prepoznavanje stresa in spoprijemanje s stresom
- organiziranje in vodenje dela
- priprava in pisanje poročil
- sinteza izkušenj in oblikovanje priporočil za izboljšave
- osmišljanje lastne izkušnje in prenos znanja in spret. na druge
Temeljna literatura
Zakon, Statut in drugi dokumenti UL in članic:
- Zakon o visokem šolstvu (Ur. l. RS št. 67/93, 99/99, 64/01, 100/03 in 63/04, prečiščeno besedilo 100/04)
- Statut Univerze v Ljubljani, sprejet 21.12.2004
- Tutorski sistem UL, sprejet 24.04.2007
- Interni akti članic UL, ki urejajo tutorstvo
Splošna gradiva:
- Priročnik UL za študentsko tutorstvo
- Navodila za uporabo informacijskega sistema za podporo študentskega tutorstva
Strokovna gradiva
- Brajša, P. (1993). Pedagoška komunikologija. Ljubljana: Glotta Nova
- Blažič, M. (2002). Razsežnosti komunikacije. Novo Mesto: Visoka šola za upravljanje in poslovanje Novo Mesto
- Pečjak, S., Košir, K. (2002). Samoregulacijske spretnosti in učinkovito učenje. V: Poglavja iz pedagoške psihologije. Ljubljana: Oddelke za psihologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
- Požarnik, B.M., Magajna, L., Peklaj, C. (1995). Izziv raznolikosti. Nova Gorica: Educa
- Selič, P. (1999). Psihologija bolezni našega časa. Ljubljana : Znanstveno in publicistično središče.